دانشجویان دانشگاه های كشور بیش از 22 برابر شده است
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش خبرنگار ایرنا، رسول ملك فر روز دوشنبه در آیین بهره برداری از سه طرح عمرانی دانشگاه ارومیه افزود: در سال پیروزی انقلاب اسلامی 176هزار دانشجو در دانشگاه های كشور تحصیل می كردند كه این رقم امسال به چهار میلیون و 500 هزار نفر می رسد.

وی اضافه كرد: در آغاز به كار دولت نهم نیز یك میلیون و 18 هزار دانشجو در كشور تحصیل می كردند كه هم اكنون این آمار به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

وی با اشاره به سیاست وزارت علوم در گسترش و توسعه تحصیلات تكمیلی در كشور اظهار كرد: طبق برنامه پنجم توسعه باید 20 درصد كل دانشجویان كشور در زمینه تحصیلات تكمیلی مشغول تحصیل باشند.

وی با ارزیابی مطلوب عملكرد دانشگاه ارومیه در زمینه تحصیلات تكملی در استان گفت: در این دانشگاه در حال حاضر 30 درصد دانشجویان در حال تحصیل در دوره های تكمیلی هستند.

وی افزود: هشت هزار دانشجو در سطح دوره های تكمیلی در سال 57 در كشور وجود داشت كه هم اكنون این رقم به بیش از 330 هزار نفر رسیده كه نشان دهنده رشد بیش از 41 درصدی در این زمینه است.

وی همچنین با بیان رشد 10 درصدی تعداد دانشگاه ها در سال 90 نسبت به سال 57 اظهار كرد: دو هزار و 282 باب دانشگاه و مركز آموزش عالی در كشور وجود دارد كه اعضای هیات علمی این دانشگاهها امسال به 63 هزار و 880 نفر می رسد.

وی وجود دو هزار و 708 نفر استاد تمام، پنج هزار و 762 نفر دانشیار و 25 هزار و 137 نفر استادیار را از دیگر بركات انقلاب اسلامی در بارور كردن سطح علمی دانشگاه ها عنوان كرد.

ملك فر با اشاره به وجود 75 مركز آموزش عالی، 17 مركز جامع علمی كاربردی، هشت دانشكده فنی حرفه ای، 21 واحد دانشگاه پیام نور، 18 واحد دانشگاه آزاد و هشت دانشگاه غیرانتفاعی در آذربایجان غربی گفت: توسعه رشته ‌های تحصیلی در سطوح مختلف و بر اساس نیازهای موجود با برنامه‌ریزی كامل و پایبندی به نقشه علمی كشور، سند چشم انداز و برنامه‌های اجرایی امكان پذیر است.

وی ادامه داد: در آغاز دولت نهم در سال 84 تولید علم ایران در جهان چهار دهم درصد بود كه در سال گذشته به 2/1 درصد رسید كه نشان دهنده رشد 333 درصدی تولید علم دانشگاه ها در طول شش سال گذشته است.

وی اظهار كرد: دانشگاه ها باید سیاست های كلانی را كه در آموزش عالی براساس سند چشم انداز نظام و نقشه جامع علمی كشور تدوین شده است، مد نظر قرار دهند و برای دانشگاه هایی كه در رتبه های نخست قرار بگیرند، امكانات ویژه ای تدارك دیده شده است.

ملك ‌فر گفت: لزوم توسعه مراكز آموزش عالی در جهت اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و پرهیز از توسعه غیرهدفمند از اهداف اصلی وزارت علوم است.

وی با اشاره به وجود 120 هزار صندلی خالی در دانشگاه های كشور اظهار كرد: 77 درصد از این صندلی های خالی متعلق به دانشگاه پیام نور است كه دو برابر دانشجویانی كه خارج از كشور تحصیل می كنند ظرفیت تحصیل در كشور وجود دارد.

وی اضافه كرد: هم اكنون 60 هزار دانشجوی ایرانی در خارج از كشور مشغول تحصیل هستند كه وزارت علوم برنامه های ویژه ای برای تحصیل این دانشجویان در كشور فراهم كرده است.

وی با تاكید بر بهبود كیفیت مقالات علمی تولیدی در كشور افزود: طبق برنامه پنجم توسعه 50درصد فعالیت های پژوهشی اساتید باید نیاز محور باشد.

وی با بیان اقدامات صورت گرفته در دولت نهم در توسعه دانشگاه ها و ظرفیتهای دانشگاهی گفت: عدالت اجتماعی از جمله شعارهای دولت نهم و دهم بود كه خوشبختانه در اكثر نقاط كشور شاهد عملی شدن آن هستیم.

در پایان این آیین سه طرح عمرانی دانشگاه ارومیه شامل سالن غذاخوری مركزی، توسعه دانشكده كشاورزی و خوابگاه دانشجویی دختران به بهره برداری رسید.

8137/581/245





:: برچسب‌ها: آبی , عکس ها , کالیفرنیا ,
:: بازدید از این مطلب : 482
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: